Kanada Vatandaşlık Göçmenlik
Bakanlığı (CIC) 30 Nisan 2012’den
itibaren daimi ikamet kartları (permanent
residence cards, PR cards) sahiplerine posta yoluyla gönderecek. Pilot
proje olarak başlatılacak olan uygulama bir yıl sonra tekrar değerlendirilecek.
Daimi ikamet kartları CIC ofislerinde kart
sahipleri tarafından şahsen alınıyordu. Kart sahiplerinin %2.5’i kartlarını
almadan önce çeşitli sebeplerden dolayı (yalan
beyan, eksik evrak, ikamet kuralları vs) soruşturmaya uğruyor daha sonra
uygun olanlara kartları teslim ediliyordu. Her bir kartın geçerlik süresi 5 yıl
olması kartların her beş yılda bir yenilenmesi anlamına geliyor. CIC’nin ortalama
bastığı kart sayısı 150.000 adet. PR kart yenileme süresi bazen aylarca sürüyor
ve bir çok aday sırf kartını elden alabilmek için davet edildikleri lokal CIC
ofislerine gitmek zorunda kalıyor. Bu da departman ve başvuru sahipleri için
hem mali hem de zaman israfına sebep olmakta.
Yeni pilot proje ile daimi ikamet kart başvuru
dosyası soruşturmaya uğrayacakların oranının %5 olacağı tahmin ediliyor. Ayrıca
kalan %95 başvuru sahiplerinin %10’nun rastgele seçilerek CIC ofislerine davet
edileceği için kartlarını yine eskisi gibi şahsen almaları gerekiyor.
Böylelikle tüm başvuru sahiplerinin %90’ının daimi ikamet kartları evlerine
posta ile gönderilecek.
Acil kart başvurularının da bu pilot proje
kapsamında öncelikli olarak değerlendirildikten sonra dağıtımlarının yapılacağını
bildirirken kart bekleyen adayların da kartlarının da bu pilot proje ile posta adreslerine
gönderilebileceğini de ekleyelim.
5 yıllık geçerliliği olan PR kartlarının
sahiplerine posta yoluyla gönderilmesi çok büyük bir kolaylık olacak. Her bir
kart başvurusu sonuçlanmadan önce yapılan soruşturma süreci aynen devam edecek.
Yeni kartların teslim edilmesinin ardından önceki
kullanılan PR kartları 60 gün sonra sistemde geçersiz olarak işaretlenecek.
Eski kartların başka bir amaçla kullanılmasının önüne geçilmesi için yapılan bu
işlemle aynı anda geçerli olan PR kart sayının bir olması amaçlanıyor.
Yanlış adrese gönderilmiş ya da adrese ulaşmayıp
ta iade edilen kartlar bir merkezde toplanacak ve kart sahibinin kartını alması
için 180 gün süre tanınacak. Bu konuda başvuran kişinin adres bilgisini başvuru
formunda doğru vermesi önem taşıyor.
Yapılan PR kart başvurularının akıbeti için CIC
çağrı merkezi arandığında çağrı merkezi yetkilisi 30 Nisan 2012’den itibaren
kartların başvuran kişilerin adreslerine direk postalanacağını ve bazı kart
sahiplerinin de CIC lokal ofislerine çağrılarak kartları elden alması
gerektiğini bildirecek. Kartını elden alması istenen adaya randevu tarihi,
saati ve yeri ve hangi kişisel belgelerle gelmesi gerektiği başvurana bir
yazıyla bildirilecek.
Uygulama hem başvuranlar hem de göçmenlik
departmanı açısından işlem kolaylığı anlamına geliyor. Umarım 1 yıllık bu pilot
proje sonunda uygulamanın çok yararlı ve işlem kolaylığı getirdiği anlaşılır ve
kalıcı hale döner.
Eğer sizde PR kartınızı yenilemek için
başvurduysanız posta kutunuza dikkatli bakın. Yeni PR kartınız posta kutunuzda
sizi bekliyor olabilir.
Murat Kandemir, (Member of ICCRC & CMI), 19 Mayıs 2012
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder