19 Mayıs 2012 Cumartesi

Kanada Daimi İkamet Kartlarının Direk Dağıtımı Pilot Projesi


Kanada Vatandaşlık Göçmenlik Bakanlığı (CIC) 30 Nisan 2012’den itibaren daimi ikamet kartları (permanent residence cards, PR cards) sahiplerine posta yoluyla gönderecek. Pilot proje olarak başlatılacak olan uygulama bir yıl sonra tekrar değerlendirilecek.

Daimi ikamet kartları CIC ofislerinde kart sahipleri tarafından şahsen alınıyordu. Kart sahiplerinin %2.5’i kartlarını almadan önce çeşitli sebeplerden dolayı (yalan beyan, eksik evrak, ikamet kuralları vs) soruşturmaya uğruyor daha sonra uygun olanlara kartları teslim ediliyordu. Her bir kartın geçerlik süresi 5 yıl olması kartların her beş yılda bir yenilenmesi anlamına geliyor. CIC’nin ortalama bastığı kart sayısı 150.000 adet. PR kart yenileme süresi bazen aylarca sürüyor ve bir çok aday sırf kartını elden alabilmek için davet edildikleri lokal CIC ofislerine gitmek zorunda kalıyor. Bu da departman ve başvuru sahipleri için hem mali hem de zaman israfına sebep olmakta.   

Yeni pilot proje ile daimi ikamet kart başvuru dosyası soruşturmaya uğrayacakların oranının %5 olacağı tahmin ediliyor. Ayrıca kalan %95 başvuru sahiplerinin %10’nun rastgele seçilerek CIC ofislerine davet edileceği için kartlarını yine eskisi gibi şahsen almaları gerekiyor. Böylelikle tüm başvuru sahiplerinin %90’ının daimi ikamet kartları evlerine posta ile gönderilecek.

Acil kart başvurularının da bu pilot proje kapsamında öncelikli olarak değerlendirildikten sonra dağıtımlarının yapılacağını bildirirken kart bekleyen adayların da kartlarının da bu pilot proje ile posta adreslerine gönderilebileceğini de ekleyelim.    

5 yıllık geçerliliği olan PR kartlarının sahiplerine posta yoluyla gönderilmesi çok büyük bir kolaylık olacak. Her bir kart başvurusu sonuçlanmadan önce yapılan soruşturma süreci aynen devam edecek.

Yeni kartların teslim edilmesinin ardından önceki kullanılan PR kartları 60 gün sonra sistemde geçersiz olarak işaretlenecek. Eski kartların başka bir amaçla kullanılmasının önüne geçilmesi için yapılan bu işlemle aynı anda geçerli olan PR kart sayının bir olması amaçlanıyor.

Yanlış adrese gönderilmiş ya da adrese ulaşmayıp ta iade edilen kartlar bir merkezde toplanacak ve kart sahibinin kartını alması için 180 gün süre tanınacak. Bu konuda başvuran kişinin adres bilgisini başvuru formunda doğru vermesi önem taşıyor.

Yapılan PR kart başvurularının akıbeti için CIC çağrı merkezi arandığında çağrı merkezi yetkilisi 30 Nisan 2012’den itibaren kartların başvuran kişilerin adreslerine direk postalanacağını ve bazı kart sahiplerinin de CIC lokal ofislerine çağrılarak kartları elden alması gerektiğini bildirecek. Kartını elden alması istenen adaya randevu tarihi, saati ve yeri ve hangi kişisel belgelerle gelmesi gerektiği başvurana bir yazıyla bildirilecek.

Uygulama hem başvuranlar hem de göçmenlik departmanı açısından işlem kolaylığı anlamına geliyor. Umarım 1 yıllık bu pilot proje sonunda uygulamanın çok yararlı ve işlem kolaylığı getirdiği anlaşılır ve kalıcı hale döner.

Eğer sizde PR kartınızı yenilemek için başvurduysanız posta kutunuza dikkatli bakın. Yeni PR kartınız posta kutunuzda sizi bekliyor olabilir.

Murat Kandemir, (Member of ICCRC & CMI), 19 Mayıs 2012 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder