16 Mart 2018 Cuma

Kanada’da Verilen Mezuniyet Sonrası Çalışma İzni (PGWP) Uzatılabilir mi?


Kanada’ya yüksek okul ya da üniversite okumaya giden öğrencilere mezun olmaları durumunda eğitimlerine göre bir defaya mahsus çalışma izni verilmektedir. Uluslararası öğrencilerin Kanada’da mezun olmaları sonrasında verilmesi nedeniyle bu çalışma iznine  mezuniyet sonrası çalışma izni (post graduation work permit-PGWP) denmektedir.

PGWP çalışma izni alabilmek için Kanada’da devlet yüksek okul (college) ya da bir üniversite de tam zamanlı bir eğitim programında en az sekiz ay (iki sömestr veya 900 saat) eğitim alınmalıdır.

PGWP’nin ne kadar süre için verileceği alınan eğitim programının uzunluğuna göre karar verilir. Eğer eğitim programı sekiz aydan daha az ise PGWP verilmez. Sekiz aydan fazla fakat 2 yıldan az ise verilecek olan PGWP’nin geçerlilik süresi eğitim süresiye aynı olabilir. Örneğin dokuz aylık bir eğitim alınmışsa düzenlenecek PGWP’de dokuz aylık olacaktır. Eğer alınan eğitim süresi iki yıl ve daha fazla ise PGWP üç yıllık düzenlenecektir.

PGWP çalışma izni Kanada’da kolej ya da üniversitelerde okuyan uluslararası öğrencilere özel ve bir kereliğine düzenlenen bir çalışma iznidir. Dolayısıyla uzatılamaz. Fakat bazı durumlarda PGWP olması gerekenden daha kısa süreliğine verilebilir ve bu durum düzeltilebilir.

Örneğin iki yıllık bir eğitim alan fakat pasaportunun geçerlik süresi yüzünden kendisine sadece iki yıllık verilen ama aslında üç yıllık PGWP alması gereken bir kişinin durumu ne olacaktır? Pasaportunu yeniledikten sonra eksik kalan süreyi alabilmek için çalışma iznini uzatabilir mi?

Üç yıllık çalışma iznine hak kazanan ve PGWP başvurusu yapan kişilerin pasaportlarının geçerlik süresi daha kısa sürede bitiyorsa göçmenlik ofisi bu kişiye pasaportunun geçerlik süresini aşmayacak şekilde çalışma izni verecektir. Bu durumda başvuran kişi yeni bir pasaporta çıkartacak ve PGWP’nin uzatılması başvurusu yapacaktır. Bunu da yeni bir çalışma izni başvurusu ile yapabilecektir.

Yeni başvuru Kanada içinde yapılabileceği gibi Kanada dışından da yapılabilir.

Murat Kandemir, 16 Mart 2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder