11 Haziran 2014 Çarşamba

Kanada Onaylanmış Eğitim Kurumları Listesi: DLI

1 Haziran 2014 sonrası Kanada’ya yapılacak tüm öğrenci vize başvuruları yeni düzenlemelere göre verilecek. Kanada’da okumak isteyen öğrenci adayları yapacakları öğrenci vizesi başvurularında okumak istedikleri okulun Kanada Göçmenlik ve Vatandaşlık Bakanlığı (CIC) tarafından kabul edilen bir okul olmasına dikkat etmek zorunda.

Kanada Göçmenlik Bakanlığı yurtdışından öğrenci kabul edebilecek eğitim kurumlarının bir listesini oluşturdu. Kabul edilen eğitim kurumları listesi, kısa adıyla DLI (designated learning institutions list) olarak adlandırılan listede her okula bir numara verildi. Artık öğrenci adayları Kanada’ya öğrenci vizesi başvurusu yaptıklarında okumak istedikleri okulu bu listeden bulacak ve listedeki okulun DLI numarasını vize başvuru formuna ekleyecek.

Kanada’daki ilk ve ortaöğretim okulları otomatik olarak kabul edilmiş sayılıyor. O yüzden bu tür okullar (ortaokul veya lise) DLI listesinde bulunmuyor. Listedeki okullar genelde İngilizce ve diğer programlarda eğitim veren dil okulları ya da diploma programları veren yüksek okullar ve üniversiteler.

Listede adı olmayan okullardan alınacak kabul mektupları geçerli olmayacak.

Aşağıdaki internet adresinde siz de gitmek istediğiniz okulun bakanlıkça kabul edilip edilmediğini görebilirsiniz.


Murat Kandemir, 11 Haziran 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder