Bilgi çağında
yaşamakla beraber artık çeşitli alanlarda iş yapma şeklimiz de değişiti.
Teknoloji ve bilgisayarların hayatımızın her alanına girmesiyle işlerimiz daha
kolaylaştı. İnternetten alış veriş sitelerinden sipariş veriyor ve aldığımız
ürünlerin ücretlerini elektronik yolla ödüyoruz. Özel sektörün dışında artık resmi kurumlar da
hizmetlerini çevrim içi veriyorlar.
Önceleri elle
doldurduğumuz fromları ek belgelerle birlikte göçmenlik bakanlığına posta ile
gönderir ve cevabın gelmesini beklerdik. Çalışma izni, daimi oturum kartı
yenileme, sağlık belgesi, eş sponsroluğu gibi tüm başvurular posta ile yapılır
cevabı da ona göre uzun olurdu.
Kanada
Göçmenlik, Mülteciler ve Vatandaşlık Bakanlığı (IRCC) öteden beri insanlarla
elektronik posta yoluyla haberleşmeyi mektupla haberleşmeye yeğ tutuyor. Daha
önceki yazılarımızda IRCC’in elektronik haberleşmeyi artık standard haberleşme
yöntemi olarak seçtiğini duyurmuştuk.
Bu yazımızda
IRCC’nin iletişim politikasını tekrar teyit edelim istedik. Yukarıda da
söylediğimiz gibi Kanada göçmenlik bakanlığı kağıt temelli başvurulardan
uzaklaşarak hizmetlerini hem dosya sahiplerine hem de onların yasal
temsilcilerine online olarak verme çabasında.
IRCC, kendisine
yapılan herhangi bir başvuru formunda başvuran kişinin bir elektronik posta iletişim
bilgisini paylaştığını görürse ya da kendisine email yoluyla ulaşılırsa
başvuran kişinin bakanlıkla elektronik posta yoluyla haberleşmeye razı olduğu sonucuna
varılıyor ve başvuran kişiyle artık online iletişim kurma yolu seçiliyor.
Kısacası siz
IRCC’ye herhangi bir başvuru yaptığınızda başvuru formunda email adresinizi
belirtirseniz ya da bakanlığa elektronik posta yoluyla ulaşırsanız bakanlık
bundan sonra sizinle email yoluyla iletişim kuracaktır.
Teknolojinin
nimetlerinden faydalanın. Yapacağınız başvurulardaki formlara elektronik posta
adresinizi doğru yazdığınızdan emin olun ve bakanlıkla email yoluyla iletişim
kurarak zamandan tasarruf edin.
Hayırlı
iletişimler…
Murat Kandemir,
8 Haziran 2016
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder