28 Haziran 2015 Pazar

Kanada Eğitim Sektörü Hak ettiği Payı Alamıyor

queensu.ca
Photo credit: queensu.ca
Yabancı öğrencilerin en çok tercih ettiği ülke olan Kanada eğitim sektörü milyonlarca dolar kaybediyor. Uzmanlara göre Kanada uluslararası eğitim sektöründe daha fazlasını hak ediyor.

Uzmanlar vize işlemlerinin uzunluğu ve Kanada’nın akademik kurumları ile hükümet organlarının koordine olamaması gibi sebepleri ülkenin uluslararası öğrenci sektöründen yeteri kadar payı alamamasının ana sebepleri olarak gösteriyor.

Kanada Uluslararası Eğitim Bürosu adlı sivil toplum kuruluşunun tahminlerine göre ülkesinin dışına okumaya giden ve 2010 yılında 4.1 milyon olan uluslararası öğrenci sayısının 2025 yılına kadar 7.2 milyona çıkması bekleniyor.

Yine aynı STK’ya göre Kanada’nın en çok uluslararası öğrenci çeken yedinci ülke konumunda fakat listede daha iyi bir yere gelmesi gerekiyor.

Dış İşleri, Ticaret ve Gelişim Bakanlığı (DFATD)’nın 2012 Kanada Uluslararası Eğitim Ekonomik Etki raporuna göre Kanada’da okuyan uluslararası öğrenciler yılda ortalama 8 milyar dolar harcama yapıyor ve sektör 81.000 kişiye istihdam alanı açıyor.

Bugün uluslararası öğrenciler 8.000 ile 35.000 dolar arası değişen yıllık okul ücreti ödüyorlar. Bu miktarın sadece okul ücreti olduğu bunun yanında barınma, ulaştırma ve yeme-içme gibi başka giderlerinin de olduğu göz önüne alınırsa uluslararası öğrencilerin yaptığı yıllık harcamanın büyüklüğü hakkında fikir edinilebilir.

Geçen sene federal hükümet ülkede okuyan yabancı öğrencilerin sayısının 2022’ye kadar 450.000’e arttırılması için karar almış ve bu sayıda öğrencinin ülke ekonomisine 10 milyar dolar katkı yapacağı ve ek 86.000 yeni istihdam alanı açacağı hesaplanmıştı.

Kanada kendi eğitim sistemini ihraç etmek ve ülkeye daha çok öğrenci çekmek zorunda. Uluslararası eğitim sektöründen Kanada’nın fazla yararlanamadığı bir gerçek. Kanada kendi lisans ve lisansüstü eğitimini markalaştırmak ve pazarlamasını akıllıca yapmak zorunda.

Kanada’nın sunduğu yüksek öğretimin kalitesi uluslararası eğitim sektörünün aslan payını alan ülkelerden hiçte aşağı değil. Uluslararası arenada Kanada eğitim kurumlarının reklamı dünyada hem ülke bazında hem de bölge bazında oluşturulacak ulusal stratejilerle yapılmalı.

Kanada’da okumak isteyen öğrencilerin çekindiği bir diğer konu da vize alma mecburiyeti. ABD ve İngiltere gibi ülkeler de okumak isteyen yabancı öğrencilerden vize istiyor fakat Kanada’nın vize verirken çok cimri davrandığı bir gerçek. ABD’nin en kolay vize veren ülke olması belki de yabancı öğrencilerin tercihlerini de etkiliyor. Kanada’ya vize almak hem zor hem de vize edinme süreci hala çok uzun. Belki de Kanada’nın en zor vize veren ülke durumundan kurtulmasının vakti geldi de geçiyor.

Kanada daha çok yabancı öğrenciyi dolayısıyla uluslararası eğitim sektöründen daha fazla payı hak ediyor.  


Murat Kandemir, 28 Haziran 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder