17 Kasım 2016 Perşembe

Kanada Ekspres Giriş Göçmenlik Kabul Puanları Düşüyor

Kanada’nın Ekspres Giriş (Express Entry) göçmenlik sisteminin aday havuzunda bekleyenlere müjdemiz olsun: Kabul edilmek için gerekli puanlar düşmeye başladı.

2015 yılında yürürlüğe giren ve göçmen kabul puanlarının yüksekliğinden yakınılan ekspres girişte niyahet herşey yoluna girmeye başladı. Önceki hükümetin tasarlayıp 2015 yılında yürürlüğe koyduğu ekspres giriş sistemi Kanada’nın yeni liberal hükümeti tarafından revize edildi.

Revizyonların hayata geçmesine günler kala göçmenlik kabul puan seviyeleri düşmeye başladı.

19 Kasım’da yürürlüğe girecek olan revizyonlar daha yürürlüğe girmeden 16 Kasım’da yapılan çekilişte aday kabul puan seviyesi 470’e kadar düştü. 470 ve üstü puanı olan 2,427 kişiye göçmenlik davetiyesi (ITA) gönderildi.

Puan genel seviyelerinin düşmesi bir yana her bir çekilişte kabul edilen aday saysının artması da göze çarptı. 16 Kasım’daki son çekilişte bu zamana kadar verilen en çok ITA’nın düzenlendiği görüldü.

2016 yılında toplamda 24 çekiliş yapıldı ve 28,409 kişiye göçmenlik davetiyesi gönderildi.   

Yani işler yolunda. Düşüşün devam etmesi muhakkak.

Ekspres giriş sisteminde kayıt yaptırıp aldıkları puanla havuza yerleştirilen adaylardan seçilenlere göçmenlik başvurularını bitirmeleri için davetiye gönderiliyor. Davetiye alarak ikinci aşamaya geçen adaylar kendilerinden istenen belge ve doldurmaları gereken formları tamamlayarak ikinci aşamayı bitiriyorlar ve Kanada’ya göçmen olarak gidiyorlar.

Davetiye alan adayların işlem süreçleri altı ay gibi kısa bir sürede bitiriliyor.


Murat Kandemir, 17 Kasım 2016

4 yorum:

  1. Ne gerekiyor başvuru için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CV nizi gönderin inceleyelim.

      Sil
    2. Merhaba ben 3 yıl tecrübeli inşaat mühendisiyim. Şu anda Türkiye'de Tezli Yüksek Lisans yapıyorum. 26 yaşındayım. Şu anda Polonya Varşova'da doktoraya devam etmek için Lehçe eğitim almaktayım. Aynı zamanda Kanada'ya göçmenlik başvurusunda bulunmayı çok istiyorum. Şartlarını çok araştırdım ancak orada bir işverenle anlaşmadıkça çok zor olduğunu anlıyorum. Bana bu konuda yardım edebilir misiniz ?
      Teşekkürler.

      Sil
  2. Başvuru tarihi ne zaman acaba

    YanıtlaSil