18 Nisan 2019 Perşembe

Güncelleme: Mezuniyet Sonrası Çalışma İzni (PGWP) Süresi


Kanada göçmenlik bakanlığı Kanada’da bir yüksek okul ya da üniversitede en az sekiz ay (iki sömestr) okuyan uluslararası öğrencilere mezun olduktan sonra çalışma izni veriyor.

Çalışma iznine başvurmak isteyen öğrencinin bakanlıkça kabul edilen eğitim kurumlarından mezun olması ve mezuniyetleri sonrasında diploma ya da sertifika almaları gerekiyor.

Mezuniye sonrası çalışma izni (PGWP) olarak adlandırılan bu iznin geçerlik süresi eğitim sürelerine göre düzenleniyor.

Kanada göçmenlik bakanlığı 5 Nisan 2019 tarihinde özellikle iki sene içerisinde birden fazla program okuyan mezunlara verilecek çalışma izni süreleri hakkında güncelleme yaptı.

İlgili yönetmelik maddesinde

“eğer mezun olunan birden fazla eğitim programı süresi 2 yıldan (ya da 1.800 saatlik eğitimden) fazla ise çalışma izni 3 yıla kadar düzenlenebilir”

olarak yer alan madde,

“eğer mezun olunan birden fazla eğitim programı süresi 2 yıl (ya da 1.800 saatlik eğitimden) ya da daha fazla ise çalışma izni 3 yıla kadar düzenlenebilir”

olarak değiştirildi.

Kural 14 Şubat 2019 tarihi itibariyle yürürlüğe girmiş bulunuyor.

Yani programca kabul edilen eğitim kurumlarında her biri en az iki sömestr olmak üzere iki ayrı eğitim programı bitiren kişiye üç yıllık çalışma izni düzenlenecek.

Murat Kandemir, 18 Nisan 2019      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder