21 Temmuz 2020 Salı

Online Alınan Dersler Çalışma İzni için Sorun Olmayacak


Kanada’da okuyan öğrenciler eğitim programları bittikten sonra çalışma iznine başvurabiliyorlar.

Öğrencilere verilen çalışma izni öğrencilerin aldıkları eğitim sürelerine göre düzenleniyor ve bu onların çalışma tecrübeleri açısından çok önemli.  

Mezuniyet sonrası çalışma izni (PGWP) denilen bu çalışma izni ile öğrenci Kanada’da çalışarak mesleki tecrübe elde edebiliyorlar.

Normalde öğrencilerin eğitim programlarında aldıkları online dersler onların çalışma izni başvurularına engel teşkil ediyordu.

Koronavirüs pandemisi yüzünden Kanada’daki okullarda geçtiğimiz mart ayından bu yana çok aksaklıklar yaşandı. Bazı okullar online eğitime geçti. Bu sene eylül ayında başlayacak programların neredeyse tamamı online olarak başlayacak.  

Kanada göçmenlik bakanlığı (IRCC), PGWP uygunluk kriterlerinde değişiklik yaptı. Artık sınıfta verilen eğitim programlarının online hale çevrilmesi uluslararası öğrenciler için sorun olmayacak. Uluslararası öğrencilerin eğitim programlarının yarısının sınıf içi yarısının da online olması PGWP başvurusunda sorun çıkarmayacak.

PGWP çalışma izni çok önemli çünkü uluslararası öğrenciler Kanada iş tecrübesi ediniyorlar ve sonrasında daimi göçmenlik başvurusu yapabiliyorlar. Ekspres giriş ve eyalet aday programları (PNP) sayesinde uluslararası öğrenciler Kanada içinde göçmenlik başvurusu yapabiliyorlar.

Murat Kandemir, 21 Temmuz 2020

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder