23 Nisan 2020 Perşembe

Başbakan Trudeau’dan Öğrencilere 9 Milyar Dolarlık Yardım Paketi


Çarşamba (dün) günü acil finans yardım paketi açıklayan başbakan Trudeau öğrencilere yönelik maddi destek  paketinin detaylarını kamuoyuyla paylaştı.

Başbakan Trudeau, hükümetin bu süreçte acil maddi destek ihtiyacı olan herkese yardım edeceğini duyurdu.

Çarşamba günü açıklama yapan Trudeau korona virüsü (COVID-19) pandemisi yüzünden eğitimleri ve çalışması aksayan öğrencilere 9 milyar dolarlık maddi destek paketi ayrıldığını duyurdu.

Trudeau’nun yeni destek paketi özellikle Kanadalılara özel tasarlanan acil yardım maddi destek programına (CERB) başvuramayanlara yardım etmek üzere tasarlandı.

COVID-19 pandemisi yüzünden mart ayından bu yana Kanada’da bir milyondan fazla kişi işinden oldu. Kanada hükümeti Kanada acil maddi destek (CERB) fonu oluşturdu ve COVID-19 yüzünden işinden olan vatandaşlara toplamda dört ay olmak üzere her ay 2.000 dolar ödemeye başladı.

Parlamentoya sunulan ve Kanada acil öğrenci destek fonu (CESB) adıyla oluşturulan yeni programda ise yüksek okulda okuyan Kanadalılara aylık 1.250 dolar yardım yapılması öngörülüyor. Aylık ödenecek miktar çeşitli engeli bulunan öğrenciler için 1.750 dolar olacak.

Öğrencilere verilecek maddi desteğin yanında uygun görülen tam zamanlı öğrencilere 6,000 ve yarım zamanlı öğrencilere de 3.600 dolara kadar bursta sağlanacak.

Ayrıca ülkede okuyan yabancı öğrencilerin eğitimleri esnasında haftalık 20 saat çalışma hakkı kısıtlaması 31 Ağustos 2020’ye kadar kaldırıldı. Sağlık bakım, altyapı ya da gıda ya da diğer kritik ürünlerin tedariği gibi sektörlerde çalışan öğrenciler artık haftada 20 saatten daha fazla çalılabilecekler.

Murat Kandemir 23 Nisan 2020  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder